ادویه جات لاغر کننده

ادویه جات لاغر کننده

تموم روشای کاهش وزن رو امتحان کردین؟ چقدر موفق بودین؟ اگه می خواید یه راه آسون و خوشمزه دیگه واسه لاغر شدن رو امتحان کنین با ماه همراه باشین.

به گزارش آلامتو و به نقل از بازده؛ ادویه واسه کاهش وزن و تناسب اندام مدتا هستش که در بعضی از فرهنگا و تمدنا استفاده می شه. در این مقاله درباره ۱۰ ادویه واسه کاهش وزن بحث می شه.

شاید اودیه ها بی اهمیت به نظر برسن اما کاربردشان خیلی بیشتر از طعم دادن به غذاهایتانه. خیلی از اودیه ها اجزایی دارن که اگه به درستی استفاده شه، کمکی موثر واسه کاهش وزنه. بله ادویه واسه کاهش وزن بسیار موثره. با جا دادن بعضی از ادویه های فهرست زیر به برنامه روزانه تون، به رژیم غذایی تون یه کاتالیزور از ادویه واسه کاهش وزن اضافه کنین.

۱. زنجبیل

روغنای موجود در زنجبیل به نام گینجرول اثرات آنتی باکتریال، تب بر، و ضدالتهابی داره. ترکیبی از ویتامینا و مواد معدنی باعث شده این ریشه، نیروگاه سلامت باشه که در عین حال کمک تون می کنه وزن کم کنین. این ادویه آنزیمای گوارشی رو تحریک می کنه تا بدن رو مجبور کنه به سرعت مواد مغذی خوب رو جذب کنه و از مواد ناسالم دوری کنه. پژوهشا نشون دهنده اون هستش که شاید زنجبیل سوخت و ساز رو بالا ببره تا به سوزوندن کالریای اضافی کمک کنه. هم اینکه میشه زنجبیل رو به عنوان داروی طبیعی واسه پیشگیری و درمان خیلی از بیماریا استفاده کرد.

هم اینکه بخونین: خواص زنجبیل واسه بدن

چگونگی مصرف: خیلی از آدما زنجبیل رو در مایعات داغ مانند چای می ریزن. به صورت عصاره و مکملای دارویی هم رایجه تا مصرف اون آسون و در دسترس باشه. زنجبیل به خاطر خواص پزشکی باورنکردنی و طعم بی نظیرش محبوب ترین داروی گیاهی منه!

۲. هل

هل بویی قوی داره و در روش آیورودای کامل واسه سلامت طبیعی، هزاران ساله که کاربرد بزرگی داره. توانایی این ادویه در کمک به روند گوارش و بهبود کارکرد سوخت و ساز باعث می شه واسه کاهش وزن ایده آل باشه. تحقیق نشون داده که طعم خوشمزه و بوی هل هم روشی فوق العاده واسه آرامش افسردگی به طور طبیعیه.

چگونگی مصرف: شیرینی ناچیز و طعم دودی ملایم اون تو یه فنجون قهوه، پودینگ، سوپ، سیب زمینی، و هر نوع گوشت واسه دادن عطر و طعمی هندی به اون، فوق العاده س. هل یکی از اجزای شیر طلاییه – یه نوشیدنی طبیعی که از زمانای قدیم واسه درمان اسهال، تب، برونشیت، سرماخوردگی، و عفونتای ویروسی نامشخص، سردرد، کرمای انگلی، جذام، عفونت مثانه و کلیه، و آروم کردن درد مفصل و عضله به وجود اومده به وسیله تورم یا آرتروز استفاده می شه.

۳. فلفل مشکی

شاید کاربرد اون فلفلدان روی میزتون بالاتر از روشی همیشگی واسه طعم دادن به تقریبا تموم غذاها باشه. یکی از اجزای تشکیل دهنده اون به نام پیپرین، همون ماده ای که باعث می شه عطسه کنین، می تونه واسه جلوگیری از ذخیره چربی به درد بخور باشه. پژوهشگری به نام یویی هاین پارک، در دانشگاه سجونگ تازگیا پی برده فلفل مشکی در ژنایی که سلولای چربی نوین در بدن میسازن مشکل بوجود میاره.

هم اینکه بخونین: قوی ترین ادویه واسه کاهش وزن

چگونگی مصرف: اونو روی هر نوع گوشت، سیب زمینی، تخم مرغ، در پاستا… از پایه هر نوع غذا بریزین! جانشین ساده تر اینه که مکملایی رو پیدا کنین که مستقیما پیپرین رو در بدن تون آزاد می کنه.

۴. خردل

خردل به عنوان یه چاشنی یکی از سالم ترین انتخاباتون هستش که هر بار مصرف اون فقط ۵ کالری داره. خوردن دانه خردل روشی موثره تا بدن رو به سوزوندن کالری به طور موثرتر مجبور کنه. می گن خردل داغ واسه چربی سوزی بیش ترین تاثیر رو داره. چربی سوزی فرآیندیه که به واسطه اون بدن، با افزایش سوخت و ساز به سطحی بالاتر از اندازه عادی، گرما یا انرژی تولید می کنه. به این افزایش اندازه سوخت و ساز اثر چربی سوزی میگن.

چگونگی مصرف: میشه دانه های خردل رو به صورت خام خورد، اما روشای بسیار زیادی واسه لذت بردن از اون هست. می تونین اونو روی غذاهای گوشتی بپاشید، در سسا بریزین، و حتی اونو با ادویه های دیگه مانند زردچوبه، فلفل، و سیر در آب ترکیب کنین تا چاشنی مخصوص خودتون رو درست کنین.

۵. فلفل هندی

بیشتر غذاهای تند با افزایش چربی سوزی در ارتباطه. فلفل هندی دمای بدن تون رو بالا می بره و بدن تون در عکس العمل به اون تلاش می کنه خودشو سرد کنه. این روند لازمه اینه که بدن تون موقع سردسازی کالری بیش تری بسوزونه. فقط اضافه کردن کمی از این ادویه به غذا کافیه تا به اون طعمی تند بده و سلامت اونو هم بهتر کنه.

چگونگی مصرف: این خوراکی واسه کسائی که به چیزای تند ولع دارن فوق العاده س. فلفل هندی با گوشت چرخ کرده و سبزیجات پخته عالیه و اگه دوست ندارین دهن تون بسوزد، به صورت کپسولای پودری هم هست.

۶. جینسینگ

این ادویه به خاطر کاربردش در بالا بردن انرژی و شفافیت ذهن یکی از اجزای عادی نوشیدنیای انرژی زا است. فواید اون بالاتر از بالا بردن ایستادگی بدنیه و مانع از اون می شه که انرژی در بدن تون به صورت سلولای چربی ذخیره شه. ترشح انسولین، که جینسینگ باعث تحریک اون می شه، نقش مهمی در کاهش وزن داره.

چگونگی مصرف: آسون ترین روش مصرف جینسینگ، مصرف اون به همراه نوشیدنی، به صورت کپسول و پودره. میشه این ریشه رو به صورت خام یا پخته در سوپ یا خوراکیای این چنینی خورد. پودر اون معمولا روی گوشتا، سالادها و در چای ریخته می شه.

۷. قاصدک

قاصدک، که خیلیا اونو یه علف هرز سمی می دونن، در واقع یه مکمل به طور کامل خوراکی واسه کاهش وزنه. قاصدک پر از ویتامینا و مواد معدنی لازم مانند کلسیم، پتاسیم، و منیزیمه. خواص ادرارآور اون باعث می شه به سرعت وزن کم کنین، هرچند بیشتر اون وزن آبه.

چگونگی مصرف: به خاطر خدا مشت تون رو از گل قاصدک پر نکنین و خام بخورین. برگای خشک شده و پودر اون معمولا تو یه چای داغ و شکلای جور واجور دیگه نوشیدنیا ترکیب می شه. قرص اونم هست که بلعیدن اون آسونه. میشه برگای تازه اونو به سالاد اضافه کرد.

۸. زردچوبه

زردچوبه ستون اصلی خیلی از غذاهای هندی مانند کاریه و فواید عجیبی واسه سلامتی داره. پزشکان اونو واسه آرامش استرس، پاکسازی کبد، پایین آوردن کلسترول، و به عنوان یه ضدعفونی کننده ی طبیعی پیشنهاد کردن. کورکومین موجود در زردچوبه مقاومت بدن تون رو به انسولین خنثی می کنه، و احتمال ذخیره چربی یا ابتلای شما به دیابت رو کم می کنه. زردچوبه یه ابرخوراکی حقیقیه.

چگونگی مصرف: میشه زردچوبه رو مانند خیلی از ادویه های دیگه به صورت قرص و پودر خرید. این ادویه افزونه ای فوق العاده واسه غذاهای دریایی و خوراکای مرغه. ترکیب اون با عسل و لیمو دمنوشی واسه مقابله با چربیه.

۹. زیره

با خوردن زیره فواید ذهنی و جسمی زیادی نصیب مون می شه. این ادویه می تونه حافظه و تمرکز رو بهتر کنه، از گاز معده ی زیاد و نفخ جلوگیری کنه و به جسم تون کمک کنه مواد مغذی سالم رو جذب کنه. مقادیر زیاد آهن موجود در اون به گوارش سالم کمک می کنه و آنزیمای سوخت و ساز رو زیاد می کنه.

چگونگی مصرف: کوچیک بودن دانه زیره و طعم تند اون باعث می شه واسه غذاهایی به سبک جنوب امریکا مانند تاکو و و مرغ فوق العاده باشه. ترکیب اون با سبزیجات پخته، چای داغ، و خوراک لوبیا عالی می شه.

۱۰. دارچین

کاربرده های بسیار زیاد دارچین باعث شده تقریبا در کابینت ادویه تموم آشپزخانه ها، مهره اصلی باشه. اون چه بیشتر آدما نمی دونن، مجموعه گسترده فواید دارچین است. پودر دارچین پر از آهن، کلسیم، فیبر، و منگنزه. این مواد معدنی به پیشگیری از زخم معده، درمان عفونت، و پایین بودن قند خون کمک می کنن. دارچین گلوکز می سوزونه تا از ذخیره چربی جلوگیری کنه و به گوارش غذا کمک می کنه، طوری که باعث می شه مدت بیش تری احساس سیری کنین.

چگونگی مصرف: دارچین رو در قهوه، دستورهای شیرینی و کیک، آب داغ و عسل، یا در غلات صبحونه/ بلغور جو دو سر امتحان کنین. تلاش کنین از ترکیب شکر و دارچین دوری کنین، چون شامل کالری اضافی خیلی زیاده.

هم اینکه بخونین: معجزه ادویه جات در کاهش وزن

این ادویه های واسه چه چیزای دیگری خوب هستن

تموم گیاهان دارویی و اودیه ها که در این مقاله گفته شده پر از موادی هستن که بر سلامت تاثیر می ذارن و دوز خیلی کمی از اونا واسه این تاثیر کافیه. من پیشنهاد می کنم مصرف مرتب این گیاهان دارویی و اودیه ها رو شروع کنین، چون سلامت تون رو بهتر می کنن، مخصوصا با به کار گیری ادویه واسه کاهش وزن!

.

منبع :

جمع آوری به وسیله بخش تغذیه سالم زندگی سالم سایت

پاسخی بگذارید

بستن منو