ادویه هایی برای رسیدن به تناسب اندام | ادویجات

۹ ادویه زیر می تونن به کاهش وزن و تناسب اندام تون کمک کرده و عطر و طعم طبیعی رو به غذای شما اضافه کنن
بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن، مقابله با گرسنگی و افزایش طعم و مزه غذا، فقط چند مورد از معجزات ادویه هاست، این فواید در فصول سرد سال بیشتر هم می شه. ما به شما می بگیم که به چه دلیل باید در این فصل غذاهایتان رو پر از ادویه کنین.ادویه دارکردن مواد غذایی، عطر و طعم طبیعی به اونا می بخشه، که باعث کاهش مقدار چربی و نمکی می شه که شما نیاز دارین واسه خوشمزه و دلچسب کردن غذا به اون بزنین. یکی از روشای کنترل وزن، کاهش نمک در رژیم غذاییه.

نمک موجب احتباس آب در بدن شده و وزن رو بالا می بره. با به کار گیری ادویه به جای نمک، مصرف اونو کم کرده و علاوه بر کاهش وزن با کاهش فشار خون به سلامت قلبی خود هم کمک می کنین.هم اینکه، یه مطالعه نشون داد که ادویه جات غنی از آنتی اکسیدان مانند دارچین، فلفل قرمز و… سوخت و ساز رو بالا برده و می تونن منتهی به سوزوندن چربی در بدن و تناسب اندام شده و مانع تجمع چربی اضافی در بدن می شن.

ادویه جات با ایجاد احساس سیری میل شدید به غذا رو کنترل و ظاهر و طعم غذا رو بهتر می کنن. غذاهای خوشمزه و با ظاهر خوب احساس رضایت خاطر بیشتری ایجاد می کنن. اگه غذا خوب نباشه، احتمال پرخوری در شما زیاد می شه.

عادت کنین به خوراکیا و میان وعده هایی که قبلا درست می کردین ادویه اضافه کنین. مثلا اگه می خواین رنگ سبز بد سوپ عدس رو تغییر بدین، به اون زردچوبه اضافه کنین تا زرد شه.اگه می خواین مزه خوراک مرغ شیرین خود رو تغییر بدین کمی فلفل به اون اضافه کنین و…

۹ ادویه زیر می تونن به کاهش وزن کمک کرده و عطر و طعم طبیعی رو به غذای شما اضافه کنن :

جینسینگ

بعضی از شکلای جور واجور جینسینگ می تونه سوخت و ساز بدن رو زیاد کرده و انرژی رو زیاد کنه. با در نظر گرفتن تحقیق دانشگاه مریلند، جینسینگ Panax به طور خاص دارای خواص کاهش وزن بوده و در تناسب اندام موثره.

فلفل قرمز

فلفل قرمز با عنصر اصلی خود یعنی، کپسایسین، بدن رو گرم کرده و به سوزوندن چربی کمک و اشتها رو سرکوب می کنه. هم اینکه با در نظر گرفتن تحقیقای انجام شده در دانشگاه پاردو، با افزایش سوخت و ساز بدن، دلیل می شه بدن کالری بیشتری بسوزونه و در نتیجه به تناسب اندام ایده آل تون برسین.

دارچین

دارچین، قند خون و کلسترول LDL (نوع بد) رو کم می کنه. تحقیقات نشون میدن که این ماده می تونه سوخت و ساز بدن و سطح انسولین رو زیاد کنه و این یعنی کاهش احتمال دچار شدن به دیابت. واسه ایجاد طعم شیرینی از دارچین استفاده کنین.

فلفل مشکی

این ادویه محبوب خونواده ها می تونه سوخت و ساز بدن رو از راه ماده اصلی اون، یعنی پپرین زیاد کنه. فلفل مشکی نه فقط به بهتر شدن هضم غذا کمک می کنه بلکه موجب افزایش سرعت سوزوندن چربی و در نتیجه اون تناسب اندام هم می شه. براساس تحقیق دانشگاه اوکلاهما، در واقع، فلفل مشکی می تونه به طور بالقوه به اندازه راه رفتن به مدت ۲۰ دقیقه، کالری بسوزونه.

خردل

خردل در واقع یه ماده عالی واسه کاهش وزن و تناسب اندامه. محققان موسسه پلی فوت وفن دانشگاه آکسفورد انگلستان میگن که یه قاشق چایخوری می تونه سرعت متابولیسم رو تقریبا ۲۵ درصد زیاد کنه.

زردچوبه

زردچوبه، این ادویه نارنجی روشن، به شکستن چربی و به تنظیم متابولیسم بدن کمک می کنه. با در نظر گرفتن تحقیقات دانشگاه کلمبیا زردچوبه هم اینکه در کاهش خطر دچار شدن به دیابت موثره.

زنجبیل

تحقیقات نشون میدن که زنجبیل می تونه اشتها رو سرکوب کرده، به هضم غذا و تناسب اندام کمک کنه، سموم رو از بدن خارج کرده و با بالا بردن درجه گرما بدن به افزایش متابولیسم منجر شه. کی می دونست که زنجبیل این همه قدرت داره؟

هل

هل موجب افزایش متابولیسم و کاهش چربی اشباع شده می شه. هم اینکه می تونه به هضم سالم غذا کمک کنه.

زیره

زیره ضمن اینکه به مراحل هضم غذا و تولید انرژی کمک می کنه، سیستم ایمنی بدن رو هم تقویت می کنه. با در نظر گرفتن بعضی از تحقیقات هم اینکه ممکنه واسه کسائی که گرفتار به آسم، ورم مفاصل، مریضیای کلیه و سرطان روده بزرگ هستن هم به درد بخور باشه.

منبع : armandaily.ir

جمع آوری سلامت اکاایران

پاسخی بگذارید

بستن منو