چگونه بازاریابان دیجیتال می توانند داستان های بهتری را بیان کنند

بازاریابی دیجیتال یک صنعت چند وجهی است و در حالی که همه چیز در قیف بازاریابی دیجیتال متمرکز بر فروش نهایی است ، بسیاری از کارهای اولیه مانند تولید محتوا و رسانه های اجتماعی ، واقعاً مربوط به جذب مشتری ، تجربه مشتری و آگاهی از برند است.

دیجیتال

همین اصول در مورد قصه گویی دیجیتال همانند بازاریابی سنتی کاربرد دارد: شما می خواهید چیزی را پیدا کنید که برای مخاطبان خود معنی داشته باشد و این را در استراتژی خود گنجانید. در این وبلاگ ، تکنیک هایی را که می توانید برای بهبود قصه گویی دیجیتالی خود استفاده کنید ، برای افزایش فروش بررسی می کنیم.

داستانی چیست؟

هر داستان عالی از همان ساختار ساده تشکیل شده است: یک آغاز ، میانه و پایان. به این قوس داستانی گفته می شود. در دنیای رسانه های دیجیتال ، این شانس را دارید که روزانه داستان های زیادی را در مورد برند خود به صورت پست های فیس بوک ، وبلاگ ها و از طریق مطالب زودگذر مانند اینستاگرام استوری بگویید. اما بر خلاف یک رمان حماسی ، شما فقط باید یک ثانیه تقسیم کنید تا خواننده را در داستانی که کسب و کار شما می خواهد برای گفتن بگذارد ، بگذراند.

یکی از کلیدهای انجام این کار ، همانطور که هر نویسنده ای قادر به گفتن شما خواهد بود ، صحبت کردن با “نقطه درد” یا آسیب پذیری فرد است – شما باید زودهنگام علاقه خود را بکشید ، غالباً با ضربه زدن به وتر عاطفی که سپس حل می کنید. این همچنین چیزی است که می توانید به عنوان تعارض یا تنش فکر کنید ، و در هر داستان یا تبلیغ عالی مشهود است.

هنگامی که شما نشان دادید که چگونه می توانید مشکل یا درگیری مخاطبان خود را حل کنید ، پس از آن آنها می توانند صفحه شما را دوست دارند ، پست خود را به اشتراک بگذارید یا برای خرید یک محصول به وب سایت خود می روید.

این فرمول کلی در هر نوع قصه گویی کار می کند ، اما حیله رسانه دیجیتال این است که شما فقط فرصت کمتری برای “گرفتن” آنها دارید.

تبلیغاتی که به احساسات می گویند

در اکثر موارد صحیح است که بهترین نوع داستان باعث می شود شما واکنش نشان دهید: آنها باعث می شوند شما عمیقا فکر کنید ، باعث می شوند احساس کنید ، شما را به سمت عمل سوق می دهند. در اینجا چند نمونه از تبلیغات اخیر یا کمپین های تبلیغاتی آورده شده است که با موفقیت از داستان پردازی احساسی استفاده می کنند.

این آگهی P&G “سیاه من زیبا است” صحنه هایی از خانواده های سیاه پوست را نشان می دهد که درباره تعصب به دلیل رنگ پوست فرد با هشتگ #TalkAboutBias بحث می کنند.

برگر کینگ در ماه پیشگیری از زورگیری ملی ، یک کمپین تبلیغاتی ضد زورگویی به نام “قلدری جونیور” را ارائه داد که در آن داستانی از آنچه بچه ها “مورد آزار و اذیت قرار می گیرند” واقعاً شنیده و احساس می کردند ، به نمایش گذاشت و همچنین صحنه هایی را در یک برگر کینگ با صحنه اجرا کرد. دوربین های پنهان و عکس العمل های متجاوزان.

Honey Nut Cheerios از طریق ویدئویی که نشانگر غم و اندوه تغییرات آب و هوایی است ، درخواست حفاظت از زنبور عسل را اعلام کرد.

اینها فقط چند نمونه از چگونگی استفاده بازاریاب از تبلیغات تصویری برای جلب احساسات از طریق داستان گویی است که به مشکلات اجتماعی جهانی ، نه فقط محصول یا مارک تجاری آنها می پردازد.

مشکلات

نمایش داده نشود

اگر کلاس نوشتن را گرفته اید ، احتمالاً این توصیه را شنیده اید: نشان ندهید. این توصیه عالی است که فارغ از چه زمینه ای برای داستان گویی در آن قرار دارد ، آزمون حقیقت است.

با نوشتن ، ایجاد شخصیت ها ، تنظیم صحنه و استفاده از تکنیک هایی مانند استعاره ها مهم است تا معنای عمیق تر یک داستان را به روشی منحصر به فرد به خواننده منتقل کند. آنها می خواهند فکر کنند ، می خواهند احساس کنند ، می خواهند تعبیر کنند. در تبلیغات ، بهتر است چیزها را ساده و مستقیم نگه دارید ، اما از آنجا که دنیای دیجیتال بسیار وابسته به تصاویر واقعی است ، این فرصت های بی پایان را ایجاد می کند تا به معنای واقعی کلمه به عنوان بخشی از گفتن شما نشان داده شوند.

از دستگاه های روایت استفاده کنید

دستگاه های روایت می توانند برای جلب توجه مردم ، برانگیختن احساسات و به طور کلی فقط ایستادن ، به خصوص در فضای تبلیغاتی ، شگفتی سازند. ترکیب ترس یا تعلیق در تنظیمات “زنده” (فکر کنید ، پروژه جادوگر بلر) یکی از راه های ایجاد یک داستان به یاد ماندنی است. ایجاد کنجکاوی با ایجاد موضوعی جالب و مبهم اما روش دیگر این است که آنها بتوانند قدمی به برند شما بردارند.

معروف ترین افسانه ها و افسانه های جهان ساده هستند و غالباً بر اساس سفر قهرمان بنا شده اند. وسیله نقلی که توسط جوزف کمپبل معروف شده است. سفر مبتنی بر یک فرد “عادی” است که به ناشناخته می رود ، با یک درگیری روبرو می شود و مشکلی را برای جهانیان نجات می دهد ، یا حداقل چند نفر در آن (فکر کنید ، ارباب حلقه ها یا تقریباً هر شخصیتی طنز Marvel) )

مشکلی

در صورت قرار دادن مشتری به عنوان شخصی که بتواند از آن استفاده کند ، تبلیغ کنندگان می توانند از سفر قهرمان در زمینه ایجاد داستانهای مؤثر استفاده کننددر اواخر “قهرمان” ، بدین ترتیب فضیلت های خاصی را در نتیجه عمل به آنها بخشیده است. جنبه های دیگر این رویکرد عبارتند از ذکر یک شخصیت متضاد برای اینکه مشتریانتان در کنار شما باشند و همچنین اخلاقی خاص از داستانی که دوست دارند از آن پشتیبانی کنند.

شمارش سادگی ها

ممکن است اطلاعات زیادی وجود داشته باشد که می خواهید در یک تبلیغ یا یک داستان اجتماعی قرار دهید ، اما اغلب آنها ساده ترین و مستقیم ترین مواردی هستند که مورد توجه قرار می گیرند. این همیشه به آسانی به نظر نمی رسد ؛ بعضی اوقات قبل از پیدا کردن مستقیم ترین رویکرد ، باید بارها و بارها با یک داستان روبرو شوید.

همینگوی بیشتر به خاطر سبک محروم شناخته شده است: او آن را مانند آن می گوید ، بدون کرک ، همه ریز و درشت و واضح است. او این کار را از طریق انتخاب دقیق کلمات بلکه ویرایش عالی انجام داد. این نوع از کوتاه بودن می تواند بسیار مهم باشد ، به خصوص در حوزه دیجیتال که در آن واقعاً فقط چند ثانیه وقت دارید که توجه کسی را به خود جلب کنید.

در حال نزدیک شدن و شخصی شدن

گفتن یک داستان با بازاریابی دیجیتال نیاز به مقدمه و تمایل به نزدیک شدن با مخاطبان شما دارد – هرچه به شما نزدیک تر باشید ، شانس بهتری برای برقراری ارتباط شخصی با آنها برای ایجاد آن چه که امیدوارم یک رابطه مداوم باشد ، دارید. در حالی که برخی محصولات بهتر از سایرین برای این کار به معنای مستقیم کار می کنند ، یکی از روندهای بسیار خلاقانه رسانه های اجتماعی که قرار است در این بازار بپیوندد بازاریابی تأثیرگذار است ، این شامل همکاری با افراد مشهور و سایر افراد با نفوذ است که می توانند در ادامه برند شما را ارتقا دهند.

استراتژی هایی مانند بازاریابی تأثیرگذار می تواند به برند یا محصول شما کمک کند احساس ناسازگاری کند. یکی از مثالهای کمپین تأثیرگذار ایده آل DJ خالد در اسنپ چت است. دیجی خالد یکی از بزرگترین دنباله های این سکو را دارد و مرتباً با مارک های اصلی کار می کند تا اساساً در مورد محصول به اندازه دلخواه خود صحبت کند.

نمونه دیگر از بازاریابی تأثیرگذار نام تجاری لوازم جانبی Loeffler Randall است که در بین خلاقیت محبوب است. این شامل انتخاب سفیران نام تجاری می شود و آنها را در استراتژی های انتخاباتی خود شامل می شود که شامل لوازم جانبی و کفش در آنها می باشد.

به معنی ساختن

هنگام تهیه یک مارک یا داستان کمپین ، نکته اصلی این است که با مخاطبان دلخواه خود ارتباط برقرار می کنید. بنابراین ، ابتدا باید مواردی را که برایشان مهم است کشف کنید. پس از فهمیدن این موضوع ، می توانید به وضعیت احساسی که می خواهید ایجاد کنید ضربه بزنید و داستانی بسازید که آن احساسات را برانگیزد. اطمینان از صحت و سقم از طریق این فرآیند با توجه به توانمندسازی مصرف کننده در خط مقدم اهمیت بیشتری می یابد: اگر به نظر می رسد جعلی است ، احتمالاً آنها خریداری نخواهند کرد.

به همین دلیل است که برنامه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام (به ویژه ویژگی های داستان آنها) می توانند چنین تأثیر عمیقی داشته باشند: آنها نگاه های صمیمی و زودگذر را به دنیای دیگری ارائه می دهند که با جلوه های جالب مانند نقاشی و نوشتن قابل تزئین است. آنها همچنین “قابل کشف” هستند ، به این معنی که در زیر افراد زیر افرادی در دسترس شما هستند.

انتهای (پایان نیست)

بنابراین ، این ضربه خطیر درباره ایجاد یک داستان عالی به شکل یک تبلیغات تبلیغاتی است: نیازی به پایان ندارد. با ایجاد یک سری از تبلیغات که مجموعه ای از داستانهای کوچک را شامل می شود – نوعی از سریال های Netflix – شما می توانید مشتریان را به عقب برگردانید زیرا آنها می خواهند اطلاعات بیشتری کسب کنند. البته ، هر “قسمت” باید پیام متفاوتی داشته باشد که هم برای بازدید کنندگان جدید و هم در بازگشت ، جذاب باشد ، اما ایده این است که داستان برند شما هرگز واقعاً “انجام نمی شود”. استراتژی شما برای ادامه دادن این داستان برای اطمینان از ماندگاری شغل خود است.

به این معنا ، داستان پردازی دیجیتال باید سفر مشتری را فراتر از تماس اولیه یا خرید دنبال کند. این داستان داستانی مارک تجاری شما خواهد بود ، و باید از قبل فکر کرد. اینستاگرام / اسنپ چت استوری و فیس بوک زنده مثالهای کاملی از ابزاری است که هر کس می تواند برای جلب اعتماد و قدردانی در سطح بسیار شخصی با مشتریان خود استفاده کند ، اما این تنها نکته یخ کوهنوردی نیست. ساخت داستانی که خریداران را خوشحال کند ، نیاز به تحقیق و تمرکز دارد.

داستان نویسی موثر در بازاریابی دیجیتال به ظرافت خاصی نیاز دارد: شما باید این پیام را از آنجا دریافت کنید در حالی که آگاه هستید که افراد در مورد “گوش دادن” به شما یا نه ، انتخاب بسیار زیادی دارند و این دلیل بیشتر برای تبدیل شدن به یک تجربه خارق العاده است. برای آنها.