نحوه ایجاد رزومه قابل توجه بازاریابی دیجیتال

از هر ۱۱۸ نفری که متقاضی کار هستند ، فقط ۲۰٪ برای مصاحبه دعوت می شوند.

این توییت

درخواست شغل جدید حتی برای صالح ترین نامزدها می تواند بسیار زیاد باشد. به همین دلیل ما یک فرایند گام به گام ساده را تشریح کرده ایم که به شما در تقویت استعدادهای خود کمک می کند و به شما کمک می کند تا از جمعیت دور شوید.

مرحله اول: مانند یک کارفرما فکر کنید

هنگامی که به تهیه CV بی عیب و نقص فکر می کنید ، یک فرض مطمئن است که اولین فکر شما این خواهد بود که چگونه به جای آنچه کارفرمای بالقوه شما می خواهد به بهترین وجه مهارت ها و نقاط قوت خود را به نمایش بگذارید. بهترین بازاریاب های دیجیتال می دانند که کمپین های مؤثر ، از پیام رسانی گرفته تا تصاویر ، متناسب با نیازها و ترجیحات مخاطبان مورد نظرشان طراحی شده اند. رزومه بازاریابی دیجیتال هیچ تفاوتی ندارد.

دیجیتال

قبل از نوشتن یک کلمه ، درباره موقعیت هایی که برای آنها درخواست می کنید و سازمان هایی که به طور بالقوه می توانستید کار کنید ، فکر کنید. ایدئولوژی ها و اصول اصلی آنها چیست؟ نقاط فروش بی نظیر آنها چیست؟ چه صنفی را ارائه می دهند؟ با چه چالش ها و موانعی روبرو هستند؟ از تجزیه و تحلیل رقبا گرفته تا خلاصه هویت شرکتی آنها ، هرچه بیشتر درباره یک کارفرمای آینده آگاهی داشته باشید ، بهتر می توانید رزومه خود را سفارشی کنید و جلوه چشمگیر تری خواهید دید.

مدیر بازاریابی آنلاین Simone Fortunini این رزومه چشمگیر را که شبیه به رابط گوگل Analytics است ، ایجاد کرد.

هدف وی ایجاد رزومه ای بود که نشان دهنده درک وی از توانایی های دیجیتالی ، طراحی گرافیکی و مهارت های HTML باشد ، زیرا این موارد از نظر اصلی در جایگاه ها و سازمان هایی که وی اعمال می شود از اهمیت برخوردار است.

مرحله دوم: نسخه های مختلفی تولید کنید

هنگامی که اهمیت تطبیق CV خود را به موارد دلخواه کارفرمای خود پی بردید ، به زودی خواهید فهمید که ایجاد بیش از یک نسخه از رزومه کاری شما چقدر ضروری است. این ممکن است یک چشم انداز پر زحمت به نظر برسد ، اما چند تنظیم ساده و بازنویسی جزئی در هر تکرار ، تمام چیزهایی است که برای ایجاد حس مناسب تر از شایستگی برای کارفرمایان آینده مورد نیاز است.

باز هم ، یک کمپین موفقیت آمیز در بازاریابی دیجیتال تا حد زیادی به میزان نفوذ یک بازاریاب شخصی سازی وابسته است. وقتی از آنها خواسته می شود که یک توانایی را که در آینده برای بازاریابی مهمتر است ، اولویت بندی کنند ، یک سوم از بازاریابان به شخصی سازی اشاره کردند. این یک تاکتیک ساده است که می تواند یک تجربه مناسب تر و هدفمند را برای مشتریان و سازمانها فراهم کند. درست همانطور که می توانید از شخصی سازی به عنوان بازاریاب برای به دست آوردن دیداری ارزشمند با مشتریان مناسب استفاده کنید ، می توانید از آن به عنوان متقاضی شغلی برای درگیر کردن استخدام کنندگان در زمان مناسب استفاده کنید.

استخدام

وقتی از آنها خواسته شد که یک توانائی را که در آینده برای بازاریابی مهمتر است ، اولویت بندی کنند ، ۱/۳ از بازاریابان به شخصی سازی اشاره کردند.

این توییت

به عنوان مثال ، اگر متقاضی سه شغل مختلف مدیریت بازاریابی دیجیتال هستید ، ممکن است هرکدام از این سازمانها دارای اولویتها و مشخصات شغلی کمی متفاوت باشند که منعکس کننده این اختلافات ظریف است. ممکن است یکی بخواهد بیشترین تمرکز را روی بازاریابی محتوا و رسانه های اجتماعی انجام دهد ، در حالی که دیگری ممکن است بر اهمیت توانایی ایجاد کمپین های PPC تأکید کند و سوم ممکن است سئو را در اولویت قرار دهد. اگر برای همه این برنامه ها از CV یکسان استفاده کنید ، انتقال صحیح مهارت های مربوط به آن غیرممکن خواهد بود. اگر سه نسخه بسیار متفاوت متفاوت تولید کرده اید ، می توانید هر توانایی را برای افزایش شانس خود برای تأمین مصاحبه در نتیجه بهتر برجسته کنید.

بازاریابی محتوا

مرحله سوم: مهارتهای عملی خود را به نمایش بگذارید

به عنوان یک صنعت نوظهور ، تعیین سطح مهارت های دیجیتالی یک نامزد ممکن است بسیار دشوار باشد. اگر بتوانید مهارت خود را به روشی ملموس به نمایش بگذارید ، می توانید یک مزیت انکار ناپذیر نسبت به سایر رقبا کسب کنید.

یکی از مهمترین روش های محک زدن توانایی های شما در برابر سایر حرفه های بازاریابی دیجیتال استls با صلاحیت بین المللی شناخته شده و قابل احترام است. براساس گزارش روندهای جهانی سرمایه انسانی Deloitte ، نیاز به بهبود یادگیری کارکنان از سه اولویت برتر سازمانها است. اگر بتوانید تعهد خود را نسبت به یادگیری و توسعه مستمر نشان دهید ، کارفرمایان به طور طبیعی شما را به عنوان یک کاندیدای شایسته تر و با انگیزه تر مشاهده می کنند.

با ارائه نمونه های عملی از توانایی های خود در عمل ، از مهارت های مجاز در صنعت خود پشتیبانی کنید. این که آیا شما بخشی از یک کارزار موفق هستید ، یک پروژه مهم را مدیریت کرده اید یا برخی از خلاقانه های تاثیر گذار را تصور کرده اید ، CV خود را با نمونه های ملموس از کار موفق خود متمرکز کنید. روش خود و از همه مهمتر نتایج را خلاصه کنید (اگر آمار یا تصاویر از معیارهای مربوطه در دسترس است ، حتماً آنها را به عنوان پیوست های همراه در نظر بگیرید) ، و شما قادر خواهید بود شانس خود را برای پیشرفت به مرحله مصاحبه روند استخدام به حداکثر برسانید. .

ساموئل پروتا می خواست رزومه ای را ایجاد کند که کمی متفاوت باشد و مهارت های طراحی گرافیک خود را به نمایش گذاشت. این یک نمونه کامل عملی از توانایی های وی است و رویکرد بسته بندی محصول خلاق ، او را از سایر متقاضیان جدا می کند.

مرحله چهارم: منحصر به فرد بودن خود را تشریح کنید

با ارائه نمونه های عملی از کار خود ، می توانید خود را از رقابت خود جدا کنید. این مفهوم را با پیدا کردن فرصتهای دیگر برای نشان دادن ارزش منحصر به فرد خود و تمایز خود از سایر نامزدها ، گسترش دهید. بیشتر کارمندان آینده نگر ، فراتر از لیست موقعیت های قبلی و مسئولیت های کلیدی خود ، بدون اینکه فکر کنند ویژگی های خاص آنها را نشان دهند ، فراتر می روند.

چه کاری می توانید به کارفرمایان ارائه دهید که رقبای شما نمی توانند؟ صرف نظر از سطح اعتماد به نفس شما ، این یک سوال غیرقابل پاسخ نیست. چه متوجه شوید و چه نباشید ، مال شما می تواند رزومه ای با ویژگی های بی نظیر باشد. به عنوان مثال ، ممکن است شما چند زبانه باشید و در یک استارت آپ کوچک اما رو به رشد موقعیتی را درخواست کنید. اگرچه مشخصات شغلی ممکن است آن را تصریح نکند ، بدون شک قادر بودن به صحبت کردن با چند زبان ، فایده ای دارد زیرا این شرکت تلاش می کند تا به بازارهای جدید نفوذ کند.

اعتماد به نفس

به طور مشابه ، یک سازمان می تواند به دنبال افزایش نرخ تبدیل در صفحات محصول خود باشد. اگر به عنوان یک حرفه ای در زمینه بازاریابی دیجیتال ، در بهینه سازی نرخ تبدیل موفقیت چشمگیری داشته باشید و بتوانید نمونه های خاصی از این مهارت را ارائه دهید ، از افرادی که تا به حال هیچ استعدادی قابل استفاده را ذکر نکرده اید ، نامزد نامحدودتری خواهید بود.

مرحله پنجم: شرکت خود را متناسب بیان کنید

به طور فزاینده ، توانایی فرد در تراز کردن خود با اخلاق و فرهنگ یک شرکت ، نشانگر مهم این است که آیا آنها شغل را تضمین می کنند یا خیر. به گفته آدریان فومنهام در کتاب خود روانشناسی رفتار در هنگام کار:

روانشناسی

تناسب جایی است که بین هنجارها و ارزشهای سازمان و معیارهای فرد هماهنگی وجود داشته باشد.

وقتی به دنبال فرصت شغلی جدید هستید ، مسئولیت این است که شرکتی را پیدا کنید که فرهنگ شما فکر کند بتواند آن را شناسایی و پشتیبانی کند. این به نفع هر دوی شما خواهد بود. در یک مطالعه سال ۲۰۰۵ توسط کریستوف براون ، با کمال تعجب گزارش شد که کارکنانی که با سازمان خود مطابقت خوبی دارند از رضایت شغلی بیشتری برخوردار می شوند ، بیشتر متعهد بودند و عملکرد برتر شغلی نشان می دادند.

هنگامی که سازمانی را پیدا کردید که مقادیر آن با شما طنین انداز باشد ، وظیفه شماست که اثر این تناسب را در رزومه خود منتقل کنید. چگونگی کمک به شرکت را برای دستیابی به اهداف و اهداف خاص مشخص کنید ، به موفقیتهای قبلی یا نقاط عطف در تاریخ شرکت اشاره کنید. بخش هایی از سیاست مسئولیت شرکتی خود را که به ویژه مورد علاقه شما هستند ، برجسته کنید ، این تعهد به پایداری محیط زیست یا انجام کارهای خیرخواهانه است. اشتیاق خود را نه تنها برای نقش تبلیغ شده بلکه در خود سازمان نشان دهید.

آیا به رزومه بازاریابی دیجیتال خود افتخار می کنید؟ آیا در این راه نکات یا توصیه های کلیدی را انتخاب کرده اید؟ بینش خود را در بخش نظرات زیر با ما در میان بگذارید!

بستن منو